Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

MissKim

11. 9. 2010 22:23
máte pravdu i karmu

Jsem loňská absolventka a TO, co se děje na našem trhu práce je příšerné. Mám vysokou školu, ale v ČR je to jedno. Nemám kontakty, hromady peněz, ani pořádnou praxi. Díky za rodinu ... drží mě momentálně nad vodou, do doby, než se na mě zase obrátí štěstí.

0 0
možnosti
B

BezPrace.info

11. 9. 2010 22:36
Re: máte pravdu i karmu

TO, co se děje na našem trhu není nic "příšerného". Smiřte se s tím, že je to normální na celém světě. Dnes nemají práci ani profesionálové s X lety praxe a marně hledají práci. Ve Španělsku je třeba 20% nezaměstnanost, což je 2x tolik ve srovnání s ČR. Nevím, jakou máte VŠ, z jakého regionu jste, ale vždy se dá něco najít, ať už u nás nebo v cizině.

-

Hodně štěstí!

0 0
možnosti
B

BezPrace.info

11. 9. 2010 22:06
Kde získat praxi? V cizině!

"Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť budou získávat prvotní pracovní zkušenost už během studia." Souhlasím, že to, co vypustil ten minister, jen pěknej kec a Dobeš evidentně netuší, o čem mluví. Nevím ale, na co si stěžujete v té oblasti potřeby praxe pro získání zaměstnání?! Je přece jasné, že každý rozumný podnikatel dá přednost někomu s praxí před absolventem, který toho moc neumí a kterého navíc nemůže ani vyhodit (viz ty nesmysly v zákoníku). Co kdyby každý absolvent vyjel třeba do ciziny a vykašlal se na zaprděnou ČR? V oblasti gastronomie je určitě plno možností uplatnění?!

-

Nemyslím si, že řešením by bylo snížení odvodů zaměstnavatele za zaměstnávání absolventa, či někoho staršího 50ti let. CO TAKHLE zrušit veškeré odvody zaměstnavatele, aby si všichni byli na trhu rovni, kdy pak by se nemusely ani přijímat nějaké zákony o výjimkách ?

0 0
možnosti
HD

HonyaDj

12. 9. 2010 22:00
Re: Kde získat praxi? V cizině!

Nic proti, máte pravdu, že absolvent může vyjet za praxí do ciziny. Jenže tady jde o to, že vyjet do ciziny je možnost, nikoliv nutnost. Pokud by každý absolvent musel vyjet do ciziny za praxí, jistě si dokážete představit, jak by nás měli (především) v Evropě rádi. Jde tu o to, že ČR NEMÁ BÝT "ZAPRDĚNÁ". Má to tu fungovat tak, aby absolvent NEMUSEL za praxí někam jinam. Např. já uvažuji o praxi za hranicemi, ale narozdíl od mnohých řadových občanů, kteří mají vazbu tak leda na rodinu, tu mám vazeb daleko víc, takže otázka odcestování za praxí není tak jednoduchá, jak vy si všeobecně představujete. Takže praxe v cizině jako možnost ano, jako jediná možnost v žádném případě.

A co se týče rovnosti na trhu, pokud se zruší veškerá rozdíly tvořící legislativa, pořád tu budete mít lidi s praxí, které podnikatel vezme logicky raději, takže se žádná rovnost konat nebude.

0 0
možnosti
OP

OskarPokorny

11. 9. 2010 21:48
Levice

Zajímavé, že v profilu máte napsáno, že jste nepřítel levicových myšlenek, ale nástroj, který narhujete, je čistě levicový. Kdybyste byl skutečně pravicový, tak navrhnete naprosoté zrušení zákoníkupráce (když s Vám z něho chce zvracet) protože samozřejmně "deformuje" pracovní trh. Jenže to se Vám nechce protože si jako evidentě morální člověk uvědomujete co by následovalo. Vámi navrhovaný nástroj naprosto ni neřeší, protože podnikatelé budou využívat tato zvýhodněné absolventy po dobu zvýhodnění - tzn, půl roku a pak je taky vyhodí. A půl roční praxe nebude mít také žádnou váhu takže absolventi budou tam kde byli. MMCh ta taktika, kdy podnikatel pořád bere na "zkušnou " lidi a pak je vyhazuje je velmi rozšířená - znám majitel 4řech krámů, který to tak dělá už 5 let tzn 4ři krámy jednou na dvě směny v každém jsou dvě zaměstnankyně an zkušenou - ty drsnější odejdou bez peněz po 3ch dnech, některé zoufalejší mu tam zadarmo dělali i měsíc.

0 0
možnosti
PK

pk08

11. 9. 2010 20:31
spokojenost

dobrý článek.s manželkou máme malou živnost a mě se líbila Vaše jedna věta-aby zaměstnanec byl spokojený-o to se snažíme i my -platí to oboustranně,ale v dnešním světě v českém světě je toto strašně vysilující,Určitě víte co vše to slovo vysilující znamená-nashle

0 0
možnosti
PK

krpjan

11. 9. 2010 19:19
Ještě jsem neviděl kapitál s lidskou tváří.

Nezapomeňte, že proklínáte vaše kolegy kapitalisty. Vaše morální výlevy jsou očividně způsobeny skutečností, že Váše firma prosperuje. Až se začne kývat, budete první, který bude aplikovat praktiky, které nyní kritizujete. Hospodářsko-politický systém je jak karetní hra. Jaká jsou pravidla, tak se chovají hráči. Změňme pravidla, změní se chování hráčů. To ale nechcete, protože to považujete za levicové. Proto vlastně nadáváte sám na sebe.To, že chcete mít spokojené zaměstnance je hezká věc. Ale Váš konkurent tak lidumilný nebude jen proto, aby Vám podrazil cenu s cílem Vás zničit. Pak musíte jeho hru příjmout. To je systém soutěže, který tak vehementně hájíte. Řízené hospodářství vám je levé. Víte co chcete?

0 0
možnosti
JP

jeste asocialnejsi grupa

12. 9. 2010 9:06
Re: Ještě jsem neviděl kapitál s lidskou tváří.

cilem podnikani neni nejaky "celospolecensky prospech", pripadne "blaho fseholidu", ale prosta maximalizace zisku ... pokud se vam na tom neco nelibi, zalozte si vlastni firmu, ktera se bude chovat jinak, ale nenutte k podobnemu chovani i ty podnikatele, kteri o nic podobneho nemaji ani ten nejmensi zajem ...

0 0
možnosti
KV

_-1-_

11. 9. 2010 16:05
Pravdu mají v Česku denně miliony občanů ....

.... v milionech různých situací.

0 0
možnosti
M

medved.m

11. 9. 2010 12:58
"Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť..."

"... budou získávat prvotní pracovní zkušenost už během studia."

A já si myslím, že z tohoto slibu pana ministra oné cikánské mamince plyne velká naděje.

Speciálně v romských rodinách totiž děti prvotní - ehm - "pracovní zkušenost" často nezískají. Nechoďme kolem horké kaše, prostě se dřív naučí krást než pracovat.

Takže tohle se mi jeví jako docela dobrý nápad.

(Té části o neplacených zkušebních dobách se  mi nechce příliš věřit. Pracuji také blízko gastronomie a nedovedu si představit, že bych nadějného - DOBRÉHO - např. kuchaře jen tak pustil 8-o)

0 0
možnosti
LM

kniga_sitara

11. 9. 2010 13:38
Re: "Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť..."

Jenze ten ministr ukazal akorat to, ze nevi o cem mluvi! Protoze situace je takova, ze

stredni odborna skola (v mem pripade knihovnicka) miva praxi  +- 14 dni za skolni rok... Tady te praxe fakt moc neni, ale ucni z ucilist mivaji pravidelne  tyden skoly a tyden praxe, kdy pracuji  v nejakem podniku (dokonce dostavaji, mizerny, ale dostavaji, plat)

Takze ucni uz behem skoly praxi ziskaji! Kdzy to reknu tak ucnak trva 3 roky a polovinu z nej stravi na praxi, takez maji rok a pul zkusenosti...

0 0
možnosti
AM

ctvrta.sudicka

11. 9. 2010 0:49
no...

Ano, tohle je všechno pravda. Taky jsem se vyučila a tři roky pracovala v gastronomii. Ačkoliv jsem po vyučení tvrdila, že maturitu já teda FAKT nepotřebuju. Nicméně když jsem po třech letech byla nucena shánět novou práci, tak jsem prostě zjistila pravý opak. Tudíž jsem si ji doplnila + další vzdělání a v podstatě se pořád vzdělávám (samozřejmě při zaměstnání). Já tak nějak ač vyučena v gastronimii ji nepovažuji za svůj obor (vaše dcerka to má asi ale jinak) a tudíž fakt netrvám na práci v oboru. A nemám problém s vyloženou nezaměstnaností. Sice s maturitou standartně tak jako prodávám, ale myslím, že mám jistotu tohoto. Byla jsem totiž vždycky ochotná za prací migrovat:) Momentálně se ale snažím sehnat práci v administrativě a také mě moc nikde nikdo nechce, nedostatek praxe a maturita holt tak jako z učňáku:o) No ale jelikož oborem, ve kterém jsem se dál vzdělávala a vzdělávám je psychologie a taky personalistika, tak vím, co musím dál dělat:o)

0 0
možnosti
AM

ctvrta.sudicka

11. 9. 2010 0:57
Re: no...

Prostě si tu práci nevybírat a u zaměstnání zkoušet shánět různé bezplatné stáže a tak. Časově trochu náročný, no:o) Omlouvám se, že se tu tak vykecávám, jen jsem vám, autore, chtěla naznačit jednu z možných cest pro vaši dcerku. Prostě se na čas nabídnout jako bezlatná stážistka třebas někde v hotelu. Ale to musí být aktovota z její strany a ona musí jít a navrhnout zaměstnavateli, že mu tam týdně odpracuje xy hodin (nemusí se to přehánět) bezplatně a on jí to jen po čase potvrdí jako praxi:o) Nic ve zlým, jen jsem tak shlédla ve vaší dcerce sebe tak cca před 12ti lety:o)

0 0
možnosti
S

sueno

10. 9. 2010 22:38
díky

Moc tyhle blogy nečtu, ale tento článek jsem si rád přečetl a děkuji tímto autorovy.

Škoda že svět nevidí z Vašeho pohledu víc lidí.

0 0
možnosti

DanC

10. 9. 2010 21:42
Uff

Tak takovou kupu slátanin a nenávisti jsem už dlouho nečetl. A je mi jedno, jestli jste bílý nebo černý, vůl nebo anděl. Vy sám jste úžasný zaměstnavatel, ostatní jsou hovada. Mladí z učňáků jsou úžasní, schopní a především snaživí.

Pane. Nevím, v jakém oboru podnikáte a jestli vůbec někoho zaměstnáváte, nebo jen tak žvaníte.

Že mladí, kteří vyjdou z dnešních škol neumí až na výjimky vůbec nic, je fakt. Že je spousta vychcánků, kteří raději zaměstnají někoho za minimum, než aby našli a vychovali kvalitního pracovníka, je taky fakt. Že romové neposílají děti do škol a když už je úřady donutí, tak "odchodí" základku a pak jsou nezaměstnatelní, je další fakt.

Ale pokud má někdo zájem a snahu, pak se něco naučí a má co nabídnout. A pokud má co nabídnout, pak dobrou práci najde. Černý nebo bílý, plašatý nebo mánička, kluk nebo "vaše holčička".

Na blití, je tady pouze to, že vy a ta paní chcete, aby se o vás každý staral a vodil vás za ruku. Starejte se sami o sebe, bude nám ostatním líp!

0 0
možnosti

lachtan

10. 9. 2010 22:08
Re: Uff

O sebe jsem se staral a postaral vždycky sám od státu jsem nechtěl nikdy nic ani nikdy ani korunu nedostal. Naopak. Co vás vede k názoru, že je to jinak? Nic v článku ničemu takovému nenasvědčuje. Spíš vaše mentální kapacita nedostačuje k pochopení napsaného textu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7102x
56 let, advokát žijící v Praze. Věnuji se především trestnímu právu. Moje stránky najdete zde.