Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petrbudvar

Dobrá práce

Skutečně dobrá práce. Tyto vývody a další, neméně angažované tohoto autora (samozřejmě i jiných) rozhodně české pravici a zmiňovaným malým podnikatelům nepomůžou. Když se obdobná propaganda valí z rádia, televize, všude plno Neffů, Horáčků, pí. Šiklových, a podobných "správňáků", vězte, bude to mít zcela opačný účinek, než  zadavatelé, autoři a režie zamýšlejí. Vzpomínám na efekt hesel a komentářů z kterékoli tiskoviny poloviny osmdesátých let. Dnešní MF a i jiné noviny mě připadají jako pouhopouhé otočení fáze o 180 stupňů. Ale třeba socdemáci vymysleli nějakou novou ďábelskou taktiku, kdo ví. P. Alespoň bude o čem se rozčilovat, viďte.

0/0
17.3.2009 12:53

Ivo Vašíček

máte pravdu,

ale problém sociálna vznikl už na začátku minulého století. Nyní rozkládá i USA. Je to začarovaný kruh. Sociální systém zdražuje pracovní sílu. Ta se proto stává nekonkurenceschopnou a tedy zbytečnou. O pracovníky se sociální stát postará a tím zdraží existující pracovní sílu. Ta tím pádem také ztratí konkurenceschopnost. Oni i ti skláři by nepřišli o práci, kdyby nemuseli oni a jejich zaměstnavatel platit tak vysoké daně a sociální a zdravotní pojištění (není to žádné pojištění, jsou to také daně). Ona je příšerně drahá i ta byrokratura (oficiálně demokracie).

0/0
12.3.2009 23:07

SocPredator

Chce to řešení

Přivírat kohout a když dávat, tak všem stejně. Zatím je to sociální nespravedlnost :-)

0/0
11.3.2009 10:54

Zvůle exekutora nad tebou vítězí

Nemakačenkům je třeba rozdávat a živit je.

Svatá povinnost (Y)

0/0
9.3.2009 7:29

kaktusak

Když nemají na chleba,

proč nejedí koláče?

Jen tak dál, pravičáci. Opravdu jste nic nezapomněli a nic se nenaučili.

0/0
6.3.2009 19:30

TlustePraseJakNaFotce

předposlední odstavec

- autore, je mi z tebe na :-©. urážet někoho, kdo poctivě pracuje celý život, platí daně a další, a potom má třeba jenom smůlu, že ho nějaký vukuk (jako jsi třeba ty) okrade, to je tedy úroveň.Rv;-O

0/0
6.3.2009 17:33

jeste asocialnejsi grupa

solidarita ...

solidarita znamena DOBROVOLNA pomoc tomu, komu dotycny darce chce, tehdy, kdy dotycny darce chce a takovym zpusobem, ktery dotycny darce uzna za vhodny .... to, co predvadi dnesni socialni stat neni solidarita, ale prachsproste okradani schopnejsich.

0/0
6.3.2009 13:35

ac97c

Naprosto stejná alergie na toto povinné sociálno.

R^

0/0
6.3.2009 13:00

Yurek

Re: Naprosto stejná alergie na toto povinné sociálno.

Souhlas.

0/0
12.3.2009 21:36

barbarrosa

já taky nechápu

na co si ten stát vlastně platím.Celý život řádně platím daně a jiné dávky co po mě stát chce a v dnešní době jsou to dávky a poplatky většinou nesmyslné,nic neřešící,nařízené jenom kvůli naplnění kapes zločinných politiků.I ve feudalizmu pán dřel lidi jak jen mohl,ale v době nějakého napadení,neúrody nebo záplav se o ně postaral.Ne tak dnešní banda co si říká vláda.Ta těm lidem v době krize ještě vymýšlí další a další poplatky,daně.

0/0
6.3.2009 12:44

ac97c

Re: já taky nechápu

Tento rádobysociální stát je jen černá díra na peníze, je to nejhorší hospodář. Ideální by bylo, kdyby co nejvíce peněz zůstalo těm, co je vydělají, potom by ani nepotřebovali nějaký opatrovnický stát, aby se o ně staral, pokud by se dostali do nouze. Snížit přerozdělování na minimum a dávky jen pro opravdové nemohoucí a ty co státu něco odvedli. R^

0/0
6.3.2009 13:51

SocPredator

Re: já taky nechápu

Teď ještě aby to někdo zařídil politicky :-)

0/0
11.3.2009 10:55

TlustePraseJakNaFotce

Re: já taky nechápu

a to ještě neporovnáváme, kolik bylo církevních svátků za feudalismu. to měli poddaní více volna, než my ted.

0/0
6.3.2009 20:48

Mastodont

Jasná karma

R^R^

0/0
6.3.2009 11:43

jiki007

ty skláři

pracovali v polostátním podniku, tak se jim nedivte, že jsou nastraný když chtěji své výplaty a slyší, že nejsou peníze(Y) 

0/0
6.3.2009 10:56

TlustePraseJakNaFotce

Re: ty skláři

zatímco kdejakému vyžírkovi se cpe horem dolem? a jich se nikdo nezastane? a co šéfové toho podniku? taky nemají na nic peníze nebo si (sami sobě) dali zlaté padáky? není tohle na autora článku příliš složitá úvaha?

0/0
6.3.2009 17:34

jiki007

Pane

vy žijete úplně mimoRv Své názory čerpáte asi v té vaší modré partě, uvědomte si, že ne každý potřebuje sociální dávky je nemakačenko nebo cikán!Jsou prostě mezi námi lidé, kteří neměli takové štestí jako vy skvělý podniktel a jsou prostě postižení, invalidní, staří, nemocní atd. Stačí okamžik a mezi těmito lidmi se může ocitnout i super úspěšný modrý podnikatelíček:-© (Y)Rv 

0/0
6.3.2009 10:53

TlustePraseJakNaFotce

Re: Pane

obzvláště když se ho jiný z jeho modrobolševických kamarádů bude snažit zabít, že?

0/0
6.3.2009 17:35

Hucul

Neni to cernobile.

Nekdy se slusny, pracujici clovek muze dostat do marastu a je v zajmu statu, aby mu znovu pomohl na nohy, protoze na tom zase vydela, az ten clovek zacne znovu platit dane.

Ale vsichni se asi shodneme na tom, ze "pomahat z marastu" neni totez jako "celozivotne vykrmovat".

0/0
6.3.2009 9:39

Velká hlava - rádce a filozof

Re: Neni to cernobile.

 no a v tom je problém. Člověk, kterej do toho marastu spadne potřebuje trochu "jinou" pomoc. Myslím tím, že ten sociální a multikulturní systém je nastaven pro to vykrmování. Tak je pro lidi, kteří potřebuje "jen" pomoc v podstatě nepoužitelnej.

(Y) [>-] (Y)

0/0
6.3.2009 9:43

Sampis

Re: Neni to cernobile.

Bežtě si s těmi vykrmovanými promluvit. Lidé bez vzdělání, lidé trpící alkoholismem či jinou závislostí, pološílenci nebo šílení jedinci. Lidé neschopní pravidelného docházení do práce, neschopní se zařadti.  To jsou obdobná postižení, jak když vám chybí ruce nebo nohy, jen to není tak vidět (ovšem je evidentní, že chybějicí mozek nikoho v ničem neomezuje, stačí sběžný pohled na diskuzi).

0/0
6.3.2009 9:44

Vránolump

Re: Neni to cernobile.

Dozajista se nenarodili jako alkoholici, jiní závisláci, vzdělání jim také jistě nikdo neupíral, že. Do tohoto stavu se dostali vlastním pilným přičiněním.

0/0
6.3.2009 9:48

Hucul

Re: Neni to cernobile.

Jde se narodit zavisly na drogach a nepochybne se tak deje. Stava se, ze se lide narodi s vrozenou psychickou poruchou. Stava se, ze dite alkoholicky potrebuje odmala alkohol.

Ale vsechno to jsou stavy lecitelne. Lide, kteri nejsou v psychickem stavu odhalit svou poruchu, jen potrebuji, aby se jim lekarska pece vnutila. Nebo mame nechat silence behat volne mezi nami, posilat jim na ucet penize a cekat, az si na nas koupi z nasich penez sekeru? Nikoli. Silence lecime, alkoholiky lecime, narkomany lecime, nelecitelne drzime v ustavech trvale pece a nevzdelane vzdelavame. Nac jeste davat lidem penize za nic?

0/0
6.3.2009 9:54

jita

Re: Neni to cernobile.

Pokud k rozhodnutí léčit se nedospějí sami, jsou veškerá náklady na jejich vyléčení vyhozené do větru. Násilím je do léčeben nemůžete zavírat - to už tady bylo. Kdo nás před nimi ochrání, když nedostanou aspoň minimální dávky? Už tak je policie neschopná - ani neobjasní polovinu trestních činů. Na razantní řešení potřebujeme mít účinnou ochranu. Těm nahoře je to jedno ti mají ochranku. Ale co my ostatní. Jednoho dne do toho někdo řízne a čím později to bude, tím více lidí bude škodných. Dnes by škody ještě nebyly tak zlé.

Jinak jak vzdělávat ty, co ani vlastní děti neposílají do školy - nechápou slovo povinnost, ale slovem právo se ohánějí skoro v každé větě.

0/0
6.3.2009 10:21

Hucul

Re: Neni to cernobile.

A myslite si, ze je trvale udrzitelnym resenim, aby (zatim) vetsina pracujicich zivila (zatim) mensinu nemakacenku? Proste jim davat penize, aby si je nebrali nasilim? Jak dlouho to muze takhle pokracovat? Az jich bude 50% poctu pracujicich? Az jich bude stejne? Az jich bude dvakrat tolik? Kde je limit, kdy je chcete prestat chlacholit penezi zadarmo? Uvedomte si, ze te mensiny je kazdym dnem vice a te vetsiny mene. Cim pozdeji si to ta vetsina uvedomi, tim mene bude ve vetsine a tim desivejsi budou nasledky.

0/0
6.3.2009 10:27

ac97c

Re: Neni to cernobile.

Toto uplácení vyžírek dávkami aby nedejbože nezačali rabovat, mě už také sejří. Šel bych opačným směrem, dávky dlouhodobě nezaměstaných zkrouhnout na nejnutnější minimum, nejlépe v poukázkách na jídlo, ošacení a hygienu, zdarma dopravu, přímé platby za bydlení a služby, ale hotovost pouze minimální. Současně s tím, hodně zpřísnit tresty za krádeže a výtržnictví a z vězení udělat opravdový kriminál o chlebu a vodě, ne jak teď rekreační zařízení. Pokud by se chronickému nezaměstnanému, že má málo, ať jde třeba kopat příkop nebo sbírat lejna po psech.

0/0
6.3.2009 13:46

jeste asocialnejsi grupa

Re: Neni to cernobile.

na tomhle me vadi jeste jedna vec ... kdyz ja dam dohromady skupinu lidi, se kterymi budeme chodit po okolnich domech s neodolatenou nabidkou "zaplatte a zitra vam treba neshori barak", pripadne "zaplatte a zitra vam treba nikdo nerozbije usta", tak budu velmi pravdepodobne obvinen z organizovaneho zlocinu a patricne ohodnocen u soudu ... pokud se tim samym zpusobem chova nejaky ten "lid", tak jedine ohodnoceni ktere se mu dostane budou dalsi a dalsi davecky placene z dani nas vsech ... tedy pardon, vsech, kteri nejake dane plati. TOHLE me zrovna dvakrat "socialni"  neprijde ... proc "lid" muze neco, co ja nemohu ?

0/0
6.3.2009 13:53

ac97c

Re: Neni to cernobile.

Lid rozhodne, že zaplatíš výpalné, jinak se dostaneš do potíží, to je přece ta socialistická spravedlnost.

0/0
6.3.2009 13:55

Sampis

Re: Neni to cernobile.

Alkoholismus či jiná závislost je nemoc. Nemoc jako každá jiná. Budeme u každé rakoviny u každého vředu zkoumat, jestli si ho nemocný nezavinil sám? A co s viníky dopravních nehod, kteří se při nich zraní a zůstanou na kriplkáře? Nemají nárok na invalidní důchod? Taky se do tohoto stavu dostali vlastním přičiněním. Téměř o každé situaci můžete říct, že jste v ní vlastním přičiněním. Je to důvod odmítat pomoc potřebný? Z vláště když se pak mohou stát nebezpečnějšími?

0/0
6.3.2009 12:18

TlustePraseJakNaFotce

Re: Neni to cernobile.

Sampisi, sampisi, ... když si to způsobil sám, tak at si léčbu taky platí. a když ne, tak at chcípne, měl se chovat zodpovědně. proč bych to za fetky a ožralce měl paltit já???

0/0
6.3.2009 20:50

Hucul

Re: Neni to cernobile.

Alkoholismus, zavislost na drogach i "silenstvi" jsou stavy lecitelne konvencni medicinou, ktera je u nas vicemene zdarma. Nevzdelanost je odstranitelna vzdelavanim, ktere je u nas zcela logicky zdarma. Co tem lidem chybi, je motivace se vylecit a vzdelat. Kdyz jim date pocit studu za mizerii, ve ktere nyni nerusene ziji, date jim tu motivaci neco se sebou delat. Nikde nerikam, ze neni potreba tem lidem pomahat, lecit je a vzdelavat. Ale rikam, ze je nesmyslne tyto nelecene. nevzdelavane, zbytecne existence zivit, dokud samy od sebe nepojdou.

0/0
6.3.2009 9:51

Sampis

Re: Neni to cernobile.

Aha. No ona dnešní psychiatrie neví co a jak způsobuje šílenství nebo jiné duševní poruchy. Stejně tak neexistují zaručené konvenční způsoby léčení. Dále chybí jakákoliv záchytná síť pro tyto nemocné. Vzdělávání je mnohem sližitější záležitost.

Ano, "když jim dáte pocit studu ..."  a jak jim ho chcete dát?Stydíte se vy, za to jak hloupě žijete?

Problém je v tom, že když je živit nebudeme,nepojdou také, ale jak je vidět, to je mimo chápání některých.

0/0
6.3.2009 12:00

tolan

cenzuraslova typický nemakačenko - sociál s nataženou rukou

Je pouze retardovaný,  nebo je to další placený provokatér z Lidového domu? Podle příspěvků ve všech diskuzích zřejmě obojí.

Stejně obtížný, jako "sociálně potřební jedinci" celý den chodící s krabicovým vínem v ruce po ulicích a škemrající o příspěvek. On ale má zajištěný přístup k internetu a tak prudí tady. Bohužel.

0/0
6.3.2009 9:39

cestra

Re: cenzuraslova typický nemakačenko - sociál s nataženou rukou

R^

0/0
6.3.2009 22:32

Nika.meil

Sociální....

Bohužel lidé u nás jsou ještě pořád zkostnatělí a nejsou zvyklí se přizpůsobit situacím. Pokud neseženou práci v okruhu 10-ti km, někdy ani to ne, letí na úřad práce a starejte se. To je fakt a bude trvat dlouho,než se to změní. Protesty sklářů také příliš nechápu,takhle by mohli chodit protestovat všichni lidé ze zkrachovalých firem. Mě je líto českého skla,opravdu,ale bohužel není o něj zájem takový,aby uživil stejný počet lidí jako dříve. Ale fascinuje mě,jak se lidé neustále obrací na stát a "státe dej!". Vzít osud do vlastních rukou je plno lidem ještě cizí. 

0/0
6.3.2009 9:33

jita

Re: Sociální....

První věta je opravdu naivní a svědčí o tom, že nic nevíte. Je hodně dětí, které se na rodiče vykašlou. Znám ve svém okolí několik starých lidí, kteří žijí tzv z ruky do huby. Přitom mají děti, které vydělávají dost, každý rok si přijedou novým autem - chudák stařenka utratí spoustu, aby jim upekla husu, bábovku koupila pivo... Přitom víte, že po jejich návštěvě bude měsíc na rohlíkách a jogurtu. Nemá možnost dojít si nakoupit tam, kde to mají levněji a tak kupuje v předraženém vesnickém obchodu. Oni si přijedou na oběd, pobydou tak hodinu dvě a půl roku se neukáží - to víte do Prahy je to daleko(100 km). Naštěstí tu jsou hodní lidé, kteří pomohou, pokud je potřeba spravit střechu po vichřici, nebo dovézt nákup, pokud se bolestivě přihlásí atridida...

Děti také vzaly osud do vlastních rukou. Vnoučata nepřijedou ani na prázdniny - přitom to jsou malá sluníčka babiček a dědečků.

0/0
6.3.2009 10:34

přezdívka13

Re: Sociální....

co to meleš? že si někdo vychová špatně svoje parchanty je pouze jeho věc, nevidím důvod mu jakoliv přispívat, aby to zase dal těm svým chcípáků (jsou to chcípáci jeho zásluhou) viz napúeče husu a pak řere rohlíky, ať klidně chcípne, když je blbá jako bedna kytu

0/0
6.3.2009 10:46

ac97c

Re: Sociální....

No tak, když té chudince stařence ty děti nic nedají, nevím, proč jim teda sama dává. To je problém její nebo jiných lidí, kteří by se jí jako měli zželet a přispívat víc na důchod?

0/0
6.3.2009 13:38

jeste asocialnejsi grupa

Re: Sociální....

oni se nekteri lide zrejme domnivaji ze kdyz trpi touhou po tom pomahat ostatnim, ze tim samym postizenim MUSI trpet i vsichni ostatni ...

0/0
6.3.2009 13:47

pedr64

no, řekl byste svým rodičům

že nemájí chtít po státu něco tak odporně sociálního, jako je starobní důchod? Že to, že jsou staří a už neschopní pracovat, že je jenom jejich problém?

0/0
6.3.2009 9:21

Velká hlava - rádce a filozof

Re: no, řekl byste svým rodičům

počítám, že to64 je tvoje IQ ...?

8-o (Y) (Y)

0/0
6.3.2009 9:33

Hucul

Re: no, řekl byste svým rodičům

Tak treba moji rodice odvedli statu asi 10x vetsi hodnotu, nez kdy dostanou nazpet. Az se odeberou do starobniho duchodu, budu je muset zacit sponzorovat, aby si mohli dovolit dustojne zit. Nastesti ja ziju v emigraci, kde si na svuj duchod setrim sama a tak vim, ze dopadnu jako nedavno odesly kolega, ktery si s duchodem financne polepsil o nekolik tisic DKK mesicne.

0/0
6.3.2009 9:36

pedr64

Re: no, řekl byste svým rodičům

no ale to ten sklář asi taky odvedl za svůj produktivní život na daních mnohem víc, než te´d bude činit jeho podpora

0/0
6.3.2009 9:45

Hucul

Re: no, řekl byste svým rodičům

No, kdyby stat nevnucoval lidem tu absurdni politiku "sporeni" na duchod v cerne dire zvane statni kasa, mel by ted ten sklar z ceho zit, protoze by si proste odesel do predcasneho duchodu, dokud/pokud si nenajde neco jineho. Takhle dal statu neurcene mnozstvi penez a stat je prosustroval.

A to je donaha odhaleny socialni stat. Sklar plati a plati statu, stat da penize treba Dzamile na nejaky "socialni program pro mensiny", sklar prijde o praci a stat uz jeho penize davno nema. To je jako poprosit cikane, at vam dojde na nakup, a dat mu penize. :o)

0/0
6.3.2009 9:58

Majklova_proxy

Re: no, řekl byste svým rodičům

No a komu je odvedl? Socialnimu statu. Nebylo by lepsi, kdyby si stat bral jen to opravdu nutne minimum a zbytek nechal lidem? Kdyby byla hotova duchodova reforma a rozumne dane, ten sklar by byval vydelaval o polovinu vic a dost mozna by se proti ztrate zamestnani pojistil. Ale to v socialnim state nejde (samostatnej myslici clovek si totiz nenecha vsechno libit) - stat obere vsechny, aby pak neco malo rozdal.

0/0
6.3.2009 10:18

ac97c

Re: no, řekl byste svým rodičům

Právě proto, je třeba toto důchodové průběžné letadlo zrušit. Jestli dneska dostávají důchodci méně, než do důchodového systému za svůj aktivní život narvali, dnešní pracující generace, kdy klesá porodnost u pracujících spořádnaných rodin a naopak je vysoká u mnohočetných rodin s nepřizpůsobivými, už na stále později věkově odkládaném důchodu už nedostanou nic. Každý by se měl na důchod zabezpečit sám, tento krachující průběžný systém je jen jedna černá díra. Jinak problémem nejsou starobní důchoci, hlavním problémem, je velké přerozdělování peněz s velmi vysokou neefektivtou. Pokud by se více peněz ponechalo lidem, nepotřebovali by potom dostávat žádné sociální žebračenky od státu,protože by měli více prostředků, které si mohou odkládat na zajištění a pěkně by se vyselektovalo, ty pracuješ tak máš slušný důchod, ty nepracuješ tak máš smůlu.

0/0
6.3.2009 13:34

cenzuraslova

YOU TUBE zadejte JAK ODS LŽE ! Po modré přátelé po modré!

slovy bursíčka kačence -SILOU kačenko SILOU!8-o

0/0
6.3.2009 9:20

vdd

souhlas,ale

v případě sklářů tak docela ne.Pokud někde stát vlastní 49% podíl tak by si měl lépe hlídat to aby ten konkrétní podnik nešel do "kytek".Potom ti skláři před vládou stojí docela oprávněně.

0/0
6.3.2009 9:19

cenzuraslova

BOJKOTUJEME NÁKUP MF,LN,LIDOVKY ! KUPUJEME JEN OBJEKTIVNÍ

nejlépe zahraniční tisk . Apsoň poznají KRZI a sociální soucítění s lidmi na vlastní kůži![>-]

0/0
6.3.2009 9:18

Velká hlava - rádce a filozof

Re: BOJKOTUJEME NÁKUP MF,LN,LIDOVKY ! KUPUJEME JEN OBJEKTIVNÍ

:-©takže radíš kupovat tvé oblíbené Haló noviny.

;-€(Y)

0/0
6.3.2009 9:32



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.