Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sergej21

kecy plky

nevím nevím, po VŠ jsem rychle vystřízlivěl, práce šla sehnat horko těžko, tak jsem si udělal živnostenský list s nímž se uplatnění hledalo velice snadno. Dva roky práce všeho druhu a praxe byla na světě a poté přišla práce u zaměstnavatele... nyslím že když člověk jen trochu chce, uplatnění nakonec najde, i když mu to na začátku nemusí zrovna vonět.

0/0
13.9.2010 16:58

Robert Pospíchal

Re: kecy plky

Neprosto přesný a trefný příspěvek. Začátek mé kariéry byl úplně stejný. Dnešní absolventi si prostě myslí, že okamžitě budou dostávat 30 tisíc čistého, týden dovolené navíc a služební auto k tomu. Nemají žádnou praxi a nic neumí. Chce to přesně jak píšete aspoň dva roky makat za pár korun a získat zkušenosti, pak po vás sáhne každý rozumný zaměstnavatel.

0/0
13.9.2010 20:22

xkillerll

To už tady jednou bylo....

...a nevím, který vůl ty menší daně a jiné platby zrušil. Mě na základě této "smlouvy" vzali, můj první zaměstnavatel na mě ušetřil hromadu peněz. Nic naplat, byl to vůl a odešel jsem. Dnešní podmínky jsou ale neuvěřitelně zoufalé a je potřeba to změnit. Měl by se vydat zákon, který znemožní "vyjebávání" s absolventy. A to je i důvod, proč nelze zavést, že odstupné dostane jen ten, kdo neodejde ze svého místa z vážných důvodů. Bude totiž následovat šikana ze strany zaměstnavatele. Jinak Karma.

0/0
13.9.2010 15:15

m. l.

Re: To už tady jednou bylo....

Jak se to dá _znemožnit_? Osobně jsem už vyhodil více absolventů ve zkušební době a někteří z nich to opravdu vnímali jako že byli sprostě zneužiti (za nástupní plat jsme využili jejich genialitu a pak jsme se jich zbavili abychom jim nemuseli dát řádný plat...). Jen se hrozím toho, kdyby se zrovna ti vyhození lemplové rozhodli využít nějaký ten hypotetický paragraf proti vyhazování abolventů :-)

0/0
13.9.2010 16:13

Henry Ford

No a v čem je problém?

Dyť tohle je tady 20 let.

0/0
13.9.2010 13:52

SYETEY-KOTZOUR

jsem čerstvý absolvent

humanitního oboru...praxi v oboru nemám, ale jezdil jsem v létě do Itálie sklízet ovoce. Jsem pracovitý. Chtěl bych nějakou kancelářskou práci s místem u okna. Na plat žádné zvláštní požadavky nemám, ale pod 20 bych šel nerad. Nevíte o něčem? ;-D;-D;-D

0/0
13.9.2010 12:20

m. l.

Re: jsem čerstvý absolvent

...a mám mezinárodní certifikát "Fruit Picking Manager", očekávám, že mi jej zohledníte v platu...

0/0
13.9.2010 12:43

Deleter

Re: jsem čerstvý absolvent

 R^Lidi, kteří ani nevědí, co by chtěli dělat, je těžké zaměstnat...

0/0
13.9.2010 16:10

Robert Pospíchal

Re: jsem čerstvý absolvent

;-DR^ přesně.

0/0
13.9.2010 20:34

m. l.

Přiznám se, já taky mám radši lidi s praxí

Sice ne vždy, někdy je dobré přijmout člověka nezkaženého divnými praktikami u předchozích zaměstnavatelů, ale když někdo může říct "už jsem dokázal to a to" a druhý jen říká "já nevím.." tak mě nikdo nemusí navádět kterého z nich mám přijmout :-)

0/0
13.9.2010 12:19

SYETEY-KOTZOUR

Re: Přiznám se, já taky mám radši lidi s praxí

toho s většíma kozama ;-D;-)

0/0
13.9.2010 12:21

m. l.

Re: Přiznám se, já taky mám radši lidi s praxí

Třeba by to šlo spojit - "ukažte se slečno z profilu ať vidím jakou máte praxi..."

0/0
13.9.2010 12:37

Glock Mark VIII.

i zkušební doba je praxe

:-/

0/0
13.9.2010 9:34

Deleter

Re: i zkušební doba je praxe

No já nevím, holka má možnost buď jít "na zkoušku" dělat, nebo být za stejných podmínek doma - a to nepočítám naturálie jako jídlo. Tak co je asi lepší?

0/0
13.9.2010 10:31

Deleter

Hmm

a kde ta holčička brigádničila během školy (prázdnin), smím-li se zeptat? Já jsem dělal od šestnácti a problém s praxí jsem nikdy nezaznamenal.

0/0
13.9.2010 8:42

Killingworth

CO TO TAM MATE V TE CR ZA HNUSNY KAPITALISMU!?

Tady v USA neexistuje pracovat "zadarmo" (jedine behem studia se dela internship treba nejakemu senatorovi, ci mistnimu politikovi, v TV, radiu ap., ale rozhodne se nikdo nepretrhne.....):-/:-/:-/

0/0
13.9.2010 1:36

richu.ch

Absolventi, co hledate praci,

Ve Schweizu je tragicky nedostatek inzenyru a informatiku, a nadale chronicky nedostatek personalu ve zdravotnictvi a pecovatelstvi ... Treba jenom ABB ma aktualne 60 neobsazenych mist v elektroinzenyrstvi ... TAK HOP HOP - snazte se a nebulte. Za 4000 CHF na mesic vas vezme kazdy (ve zdravotnictvi to bude min), dva roky tu almuznu prezijete, a kdyz budete dobri, tak dvojnasobny prijem absolutne neni problem. I kdyby ne, tak takova "praxe" rozhodne neni k zahozeni. .... No jo, ale pokud mate vystudovany takovy "perspektivni" obory jako "historie filozofie" nebo "umeni", tak v tom pripade, pokud zadnou praci nenajdete, mi vas tedy lito neni, a jdete si delat treba zametace ulic.

0/0
12.9.2010 10:25

Judge Dredd je o5 tady

Re: Absolventi, co hledate praci,

do Švajcu mne již nikdo nedostane - domovní důvěrníci... řešení, že nemám za okny dost kytek, nebo že jsem si dovolil přijet domů ve 23.30 místo 17.00 a vysprchovat se po 19 hodině...

DĚKUJI NECHCI !!

0/0
12.9.2010 11:35

richu.ch

Re: Absolventi, co hledate praci,

kdes to proboha bydlel? nekde v podnajmu v Bernu? ... blbci se ale najdou vsude ;-D.

0/0
12.9.2010 11:53

Deleter

Re: Absolventi, co hledate praci,

No tak zrovna v CH je práskačství rozšířené, ovšem je namířeno proti těm, kdo dělají binec, ne proti někomu, na koho si takový "důvěrník" zasedne.

O to víc mě překvapilo v hotelu sítě Best Western, že tam nějaká partička napřed na zahrádce a pak na pokoji chlastala a ryčela do tří do rána, aniž by s tím kdokoliv ze zaměstnanců i přes upozornění hodlal dělat...:-/

0/0
13.9.2010 8:44

MissKim

Re: Absolventi, co hledate praci,

hmm... podle Vašeho příspěvku soudím, že všichni mají dělat inženýrství a informatiku nebo zdravotní sestry. Navíc i ve švajcu s čechama jednají jako s póvlem, když tam jdete z ulice. S tím vymezením neperspektivních oborů jděte někam kamsi.. ale nepište tu o zametání ulic. Mě by nenapadlo tohle studovat, ale v dnešní době je celkem jedno co studujete, pokud to není informatika, technika či ekonomika.

0/0
12.9.2010 18:47

richu.ch

Re: Absolventi, co hledate praci,

soudite spatne. V mem prispevku se jednalo o priklad. Lidi maji studovat to, co je bavi a kde najdou uplatneni. Dnesni "zhyckani" absolventi si ale mysli, ze dostanou praci jenom proto, ze "neco" vystudovali. To jsou ale na dost velkem omylu. Takhle to nefunguje. A co se tyka tech "neperspektivnich" oboru, tak to je o tom samem. A propos, se mnou ve Schweizu jako s povlem nikdo nejednal, ani s zadnym jinym Cechem, ktereho znam. Ale pochopitelne, pokud si Cechacek mysli, ze prijde do Schweizu, a bude se tvarit, jakoze sezral veskerou moudrost sveta, nebo naopak ze sebe bude delat uslapnuteho, tak tomu potom bude vztah "Svycaru" k nemu odpovidat.

0/0
12.9.2010 18:59

MissKim

Re: Absolventi, co hledate praci,

mám tam kamarádku.. přišla o místo. Dělala vedoucí v jedné firmě. Možná je to tím, že je z Zurichu, nebo už je "stará". Místo najít nemůže.. mluvila jsem s ní o práci, a moc pozitiv jsem neslyšela. Nějaký čas jsem tam strávila.. a nemohu sdílet vaše mínění. Možná, jiný kraj, jiný mrav. Btw, stát by měl tedy regulovat VŠ a jejich obory, dělat průběžné průzkumy trhu práce atp.. Mimoto, když jsem nastupovala do školy, byl obor, který jsem si zvolila jeden z velmi lukrativních. Měla jsem i domluvenou práci. Přišla ekonomická krize (možná výmluva zaměstnavatele), nevím.. z lukrativního oboru se stal okrajový.

0/0
12.9.2010 20:55

richu.ch

Re: Absolventi, co hledate praci,

to, ze se ke mne ani k nikomu jinemu, koho znam, Svycari nechovali jako k povlu, neni moje mineni, ktere byste se mnou mohla sdilet, nybrz fakt. Ta vase kamaradka bude mit urcite jiny problem, protoze v Zürichu neni skoro zadna nezamestnanost. A vas nazor o tom, ze stat by mel regulovat VS hovori za vse ... Absolvent VS by mel mit dostatecnou uroven na to, aby odhadl uplatnitelnost sveho oboru, pripadne by mel mit dost inteligence a sebereflexe na to, aby se "mirne preskolil" nebo prizpusobil ...

0/0
12.9.2010 22:36

romsky funkcionar

Re: Absolventi, co hledate praci,

R^

0/0
13.9.2010 10:23

MissKim

Re: Absolventi, co hledate praci,

a taky by měl předpovídat na pět let dopředu... a vědět, že přijde ekonomická krize, že ano.

0/0
13.9.2010 10:25

Deleter

Re: Absolventi, co hledate praci,

To mi napište, jaký obor byl před krizí na výsluní a po krizi je k ničemu, šup!

0/0
13.9.2010 10:30

romsky funkcionar

Re: Absolventi, co hledate praci,

tady ale zadna krize neni. A i kdyby, stat neni chuva

0/0
13.9.2010 10:31

m. l.

Re: Absolventi, co hledate praci,

Ale těch je v Česku přece taky naprostý nedostatek... Koho je nadbytek to jsou všemožní absolventi různých takyuniverzit kteří se už podle jména oboru nehodí vůbec k ničemu :-

0/0
13.9.2010 12:16

richu.ch

No clanek je tak trochu "o nicem" ...

mam pocit, ze nam autor chtel hlavne rict, ze ma vyucenou dceru, ktera nemuze najit praci, a ze on sam zamestnava nejake lidi. Vse ostatni jsou vseobecne zname observace a kritika. Kriticky clanek ma ale nastinovat nejake koncepcni resereni a ne jenom placnuti do vody "à la Drabek" na konci.

0/0
12.9.2010 10:17

MissKim

máte pravdu i karmu

Jsem loňská absolventka a TO, co se děje na našem trhu práce je příšerné. Mám vysokou školu, ale v ČR je to jedno. Nemám kontakty, hromady peněz, ani pořádnou praxi. Díky za rodinu ... drží mě momentálně nad vodou, do doby, než se na mě zase obrátí štěstí.

0/0
11.9.2010 22:23

BezPrace.info

Re: máte pravdu i karmu

TO, co se děje na našem trhu není nic "příšerného". Smiřte se s tím, že je to normální na celém světě. Dnes nemají práci ani profesionálové s X lety praxe a marně hledají práci. Ve Španělsku je třeba 20% nezaměstnanost, což je 2x tolik ve srovnání s ČR. Nevím, jakou máte VŠ, z jakého regionu jste, ale vždy se dá něco najít, ať už u nás nebo v cizině.

-

Hodně štěstí!

0/0
11.9.2010 22:36

MissKim

Re: máte pravdu i karmu

no já práci mám, ale je to úplně mimo obor.. mám řekněme marketing, ale praxe při škole = nulová praxe. Nestačí to, všude chtějí 2 roky úplné pracovní činnosti a znalost. Není čas ani peníze zaučit. Pozic juniorů je hodně málo. A konkurence je řekněme 200 ku 1.

0/0
12.9.2010 18:50

J0Ei

To vaše vzdělání asi bude dost bídné

a pravděpodobně na nějaké soukromé škole. To "řekněme marketing" mluví za vše. Řekněme, že jsme pochytila pár blábolů o tom, jak nacpat zákazníkovi nějaký produkt, který nepotřebuje. Víte, zkuste se spíše zapojit do tvorby něčeho skutečně hodnotného a potřebného. Pak nebudete mít na trhu práce problém...

0/0
12.9.2010 22:28

MissKim

Re: To vaše vzdělání asi bude dost bídné

fascinuje mě chytrost lidí na IDNES to každopádně. Nebudu vám říkat co mám za obor. Třeba veřejná správa dříve nebyla na takovém stavu jako je ted, hotelnictví a turismus taky ne apodobně.. nebudu pokračovat. Bohužel nemám a neměla jsem věšteckou kouli.

0/0
13.9.2010 10:28

Deleter

Re: To vaše vzdělání asi bude dost bídné

Když ani nejste schopná napsat, co máte za školu, tak se nedivím, že vás nikdo nechce zaměstnat. A kolik chcete nástupní plat? 30k?

0/0
13.9.2010 10:33

MissKim

Re: To vaše vzdělání asi bude dost bídné

:-D jasně, ale spíš si říkám o 45.

0/0
13.9.2010 12:11

valoe

Re: máte pravdu i karmu

Vas prispevek je o nicem. Co mate za VS? Mozna ze jste pochybila a vystudovala cosi o umeni, nebo cestovnim ruchu. V tom pripade jste kandidat na rekvalifikaci.

0/0
12.9.2010 7:07

MissKim

Re: máte pravdu i karmu

njn nestrefil jste se.

0/0
12.9.2010 18:48

BezPrace.info

Kde získat praxi? V cizině!

"Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť budou získávat prvotní pracovní zkušenost už během studia." Souhlasím, že to, co vypustil ten minister, jen pěknej kec a Dobeš evidentně netuší, o čem mluví. Nevím ale, na co si stěžujete v té oblasti potřeby praxe pro získání zaměstnání?! Je přece jasné, že každý rozumný podnikatel dá přednost někomu s praxí před absolventem, který toho moc neumí a kterého navíc nemůže ani vyhodit (viz ty nesmysly v zákoníku). Co kdyby každý absolvent vyjel třeba do ciziny a vykašlal se na zaprděnou ČR? V oblasti gastronomie je určitě plno možností uplatnění?!

-

Nemyslím si, že řešením by bylo snížení odvodů zaměstnavatele za zaměstnávání absolventa, či někoho staršího 50ti let. CO TAKHLE zrušit veškeré odvody zaměstnavatele, aby si všichni byli na trhu rovni, kdy pak by se nemusely ani přijímat nějaké zákony o výjimkách ?

0/0
11.9.2010 22:06

HonyaDj

Re: Kde získat praxi? V cizině!

Nic proti, máte pravdu, že absolvent může vyjet za praxí do ciziny. Jenže tady jde o to, že vyjet do ciziny je možnost, nikoliv nutnost. Pokud by každý absolvent musel vyjet do ciziny za praxí, jistě si dokážete představit, jak by nás měli (především) v Evropě rádi. Jde tu o to, že ČR NEMÁ BÝT "ZAPRDĚNÁ". Má to tu fungovat tak, aby absolvent NEMUSEL za praxí někam jinam. Např. já uvažuji o praxi za hranicemi, ale narozdíl od mnohých řadových občanů, kteří mají vazbu tak leda na rodinu, tu mám vazeb daleko víc, takže otázka odcestování za praxí není tak jednoduchá, jak vy si všeobecně představujete. Takže praxe v cizině jako možnost ano, jako jediná možnost v žádném případě.

A co se týče rovnosti na trhu, pokud se zruší veškerá rozdíly tvořící legislativa, pořád tu budete mít lidi s praxí, které podnikatel vezme logicky raději, takže se žádná rovnost konat nebude.

0/0
12.9.2010 22:00

OskarPokorny

Levice

Zajímavé, že v profilu máte napsáno, že jste nepřítel levicových myšlenek, ale nástroj, který narhujete, je čistě levicový. Kdybyste byl skutečně pravicový, tak navrhnete naprosoté zrušení zákoníkupráce (když s Vám z něho chce zvracet) protože samozřejmně "deformuje" pracovní trh. Jenže to se Vám nechce protože si jako evidentě morální člověk uvědomujete co by následovalo. Vámi navrhovaný nástroj naprosto ni neřeší, protože podnikatelé budou využívat tato zvýhodněné absolventy po dobu zvýhodnění - tzn, půl roku a pak je taky vyhodí. A půl roční praxe nebude mít také žádnou váhu takže absolventi budou tam kde byli. MMCh ta taktika, kdy podnikatel pořád bere na "zkušnou " lidi a pak je vyhazuje je velmi rozšířená - znám majitel 4řech krámů, který to tak dělá už 5 let tzn 4ři krámy jednou na dvě směny v každém jsou dvě zaměstnankyně an zkušenou - ty drsnější odejdou bez peněz po 3ch dnech, některé zoufalejší mu tam zadarmo dělali i měsíc.

0/0
11.9.2010 21:48

pk08

spokojenost

dobrý článek.s manželkou máme malou živnost a mě se líbila Vaše jedna věta-aby zaměstnanec byl spokojený-o to se snažíme i my -platí to oboustranně,ale v dnešním světě v českém světě je toto strašně vysilující,Určitě víte co vše to slovo vysilující znamená-nashle

0/0
11.9.2010 20:31

krpjan

Ještě jsem neviděl kapitál s lidskou tváří.

Nezapomeňte, že proklínáte vaše kolegy kapitalisty. Vaše morální výlevy jsou očividně způsobeny skutečností, že Váše firma prosperuje. Až se začne kývat, budete první, který bude aplikovat praktiky, které nyní kritizujete. Hospodářsko-politický systém je jak karetní hra. Jaká jsou pravidla, tak se chovají hráči. Změňme pravidla, změní se chování hráčů. To ale nechcete, protože to považujete za levicové. Proto vlastně nadáváte sám na sebe.To, že chcete mít spokojené zaměstnance je hezká věc. Ale Váš konkurent tak lidumilný nebude jen proto, aby Vám podrazil cenu s cílem Vás zničit. Pak musíte jeho hru příjmout. To je systém soutěže, který tak vehementně hájíte. Řízené hospodářství vám je levé. Víte co chcete?

0/0
11.9.2010 19:19

jeste asocialnejsi grupa

Re: Ještě jsem neviděl kapitál s lidskou tváří.

cilem podnikani neni nejaky "celospolecensky prospech", pripadne "blaho fseholidu", ale prosta maximalizace zisku ... pokud se vam na tom neco nelibi, zalozte si vlastni firmu, ktera se bude chovat jinak, ale nenutte k podobnemu chovani i ty podnikatele, kteri o nic podobneho nemaji ani ten nejmensi zajem ...

0/0
12.9.2010 9:06

kniga_sitara

Re: Ještě jsem neviděl kapitál s lidskou tváří.

bozi mlyny melou... dejte si pozor... neprala bych Vam, aby jste si jednou toto vsechno musel vyzrat..

0/0
12.9.2010 21:20

_-1-_

Pravdu mají v Česku denně miliony občanů ....

.... v milionech různých situací.

0/0
11.9.2010 16:05

medved.m

"Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť..."

"... budou získávat prvotní pracovní zkušenost už během studia."

A já si myslím, že z tohoto slibu pana ministra oné cikánské mamince plyne velká naděje.

Speciálně v romských rodinách totiž děti prvotní - ehm - "pracovní zkušenost" často nezískají. Nechoďme kolem horké kaše, prostě se dřív naučí krást než pracovat.

Takže tohle se mi jeví jako docela dobrý nápad.

(Té části o neplacených zkušebních dobách se  mi nechce příliš věřit. Pracuji také blízko gastronomie a nedovedu si představit, že bych nadějného - DOBRÉHO - např. kuchaře jen tak pustil 8-o)

0/0
11.9.2010 12:58

kniga_sitara

Re: "Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť..."

Jenze ten ministr ukazal akorat to, ze nevi o cem mluvi! Protoze situace je takova, ze

stredni odborna skola (v mem pripade knihovnicka) miva praxi  +- 14 dni za skolni rok... Tady te praxe fakt moc neni, ale ucni z ucilist mivaji pravidelne  tyden skoly a tyden praxe, kdy pracuji  v nejakem podniku (dokonce dostavaji, mizerny, ale dostavaji, plat)

Takze ucni uz behem skoly praxi ziskaji! Kdzy to reknu tak ucnak trva 3 roky a polovinu z nej stravi na praxi, takez maji rok a pul zkusenosti...

0/0
11.9.2010 13:38

lachtan

Re: "Připravujeme zákon, kdy studenti učilišť..."

Přesně tak. V tom oboru to bylo týden ve škole a týden v hotelu. Celou dobu. Jenže to za praxi pro účely zaměstnání nikdo nebere a v tom hotelu si z dvaceti lidí nechávali po vyučení dva.

0/0
11.9.2010 13:55



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.