Diskuse
Každý blb bakalářem II.
Děkujeme za pochopení.
kevinbb
A tohle by nemelo byt
nic noveho. Napsal jste to spravne a mate samozejme pravdu jak by to melo byt reseno.
O tomto problemu jsem se zminoval uz nekolikrat, ze tolik nezalezi na papiru ktery mate v kapse, ale na prirozene inteligenci, nadani a jestli jste schopni zvladnout obor. Je uplne nesmyslne davat prednost papirove kvantite pred kvalitou. A vubec to nezarucuje, ze zamestnavatel zamestnava kvalitniho profesionala.
Kazdy majitel firmy a manazeri kteri si zakladaji na reputaci a kvalite firmy by si tohle meli uz davno uvedomit pokud je ovsem sam opravdovy profesional.
Dalsi problem je zadavani pri pohovorech ruzne testy zajemcum o pozici, to take vubec nezarucuje, ze vitez bude kvalitni profesional a to z mnoha duvodu.
Myslim, ze tenhle problem uz dosel tak daleko, ze by se nad tim uz melo zacit vazne uvazovat celostatne.
(gbd)
"Zdělání" to nezachrání
Ono je hlavně problémem, že jednak je poptávka po "vysokoškolsky vzdělaných" pracovnících na pozice, kde není vzdělání potřeba a navíc ta práce není pořádně zaplacená, na druhé straně se na místa "pro inteligenty" berou lidi, kteří na to nemají (ani vzdělání), aby se jim nemuselo tolik platit. Je směšné, když po VŠ dostanete nabídku pouze na místa "mimo obor" s tím, že "nemáte praxi" a proto berete míň než středoškolá, "s praxí", který díky tomu tu práci zvládá dobře - dokud jej nenahradí nějaký "operátor", který nemá víc než základní vzdělání, ale spříručkou to zvládne taky a za poloviční plat.
A tak vám v bance neporadí se správou peněz, v prodejně hi-fi elektro s nákupem audiotechniky, v samoobsluze u pultu vám nikdo nerozumí a když si objednáte stavední firmu na rekonstrukci, nebude tam ani jeden vyučený zedník. Na úřadě při vyřizování povolení budou všichni s titulem, ale s počítačem nikdo neumí a "v systému" se nikdo nevyzná, protože počítače spravuje "nějakej středoškolák, inženýr se
pesuv.net
dotaz
"A také je nutné změnit urychleně způsob financování veřejných vysokých
škol, aby nebyly nuceny přijímat obrovské počty studentů, aniž jsou
schopny jim v takovém množství poskytnout kvalitní výuku."
jak by se prosím podle Vás měly financovat školy? Víte, mě už to taky párkrát napadlo, ale nějak mě nenapadlo, jaké je měřítko vysoké školy.
Xexe
Úvod
Vašeho článku mi připomněl inzerát, který jsem nedávno četla. Nějaká firma potřebovala obchodního referenta se znalostí mandarinské čínštiny, a to bratru za celých 12 tisíc. Takže pokud se společenská poptávka domáhá vzdělání, měla by ho taky umět a hlavně chtít zaplatit.
Anakonda čtyřnohá
Jsem člen
Mensy. Takové hlouposti jsem řešil někdy, když mi bylo 17-22 let. Dnes ještě nemám ani třicet, ale musím se smát Vašemu myšlenkovitému pochodu ve "nedozralém věku" i hlouposti zprostředkovanou přes tento článek.
jeenedobik
Re: Jsem člen
A co jste měli v mense dnes k obědu, Ančokondo čtyřnohá
thx1137
Názor
Plně s autorem souhlasím! Vzdělání a znalosti nepatří "do rukou" obyčejných lidí! Já osobně bych znemožnil naprosté většině lidí i základní vzdělání. Vždyť se podívejte kdekoliv do diskuze na iDnes - všude samá hrubka. Ti lidé nezvládají ani psaní, tudíž na to nemají dostatečné IQ. </sarkasmus>
Čas strávený ve škole nabýváním nových vědomostí ještě nikomu neublížil. S celkovým vyzněním článku nesouhlasím
TrueRobos
Toto není úplně pravda
Dnes je potřeba mít vzdělanější pracovníky, to je prostě fakt. Je potřeba větší vzdělání v jazycích, IT - a na to vás střední škola opravdu nepřipraví. Ta vás možná naučí, jak vyplnit fakturu, ale už ne žádné smysluplné základy i běžného podnikání. Nástavbové, bakalářské obory, které jsou prakticky orientované (projektově) potřeba JSOU, i když to z akademického hlediska není totéž. Je třeba, abyste vzali v potaz, že i vysokoškolská studia jsou dvojí - akademická (vedoucí k akademickým titulům, čistému bádání) a praktická (nejen medicína, ale třeba i MBA). A například MBA není vyšoká škola stejného typu jako VŠE, je prakticky orientovaná a přirovnal bych to nejspíše k ekonomické alternativě atestací lékařů - v cizím jazyce. Tvrdit, že nějaké studium "nemá vážnost", jelikož nevyžaduje IQ přes 120, je nesmyslné. Potřebujeme vzdělané lékaře, techniky, ale i manažery. Tvrdit, že na to stačí střední škola a "praxe" je absurdní.
TrueRobos
Re: Toto není úplně pravda
Pokud budete pět let vydávat v bance za přepážkou peníze, nebudete "ani s dlouhou praxí" vědět nic o finančních trzích, ani o strategickém rozhodování v bankovnictví. Praktická vysoká škola orientovaná na tento typ výuky rozhodně potřeba je.
Kozlík_
Není to tak jednoznačné a jednoduché
Neznám zcela přesná čísla. Ale zatím myslím to není tak, že by třetina populace získávala vš titul, i kdyby jen ten Bc. Za totality to bylo snad necelých 10%, co získalo titul. O výběru nemám iluze, humanitní a vybrané obory pro uvědomělé svazáky a synky z bolševických rodin. Ti chytřejší studovat nemohli. Takže pokud jde o výběrovost ve smyslu studijních schopností, tak ta nebyla lepší než nyní.
Možná je problém v nadbytku maturantů, kteří ve skutečnosti nic neumí. Na co 75% maturantů z běžného studia, plus nějací, co si dodělají maturitu později. Nevzpomínám na b olševické časy, ale spíš bych zkousl vyučené maturanty, než dnešní maturanty z gymnázií, kteří nic neumí - ani pokud jde o vědomosti, ani dělat rukama. Rozumné by blo necelých 50% standardní maturity, pak nějaké spojené s vyučením.
Dnes ovšem potřebujeme méně dělníků, jak bylo před 20, 30 lety. Skladba profesí se změnila, výrobních dělníků je podstatně méně. Takže ono je potřeba více lidí kvalifikovaných.
Kozlík_
Re: Není to tak jednoznačné a jednoduché
Vezměme konkrétní případ. Musí např. zdrav. sestra být Bc nebo VOŠ? Nestačila by maturantka, jako dříve. Na převlékání postele, mytí zadků, píchání injekcí, skutečně nutný bc titul? Není to jednoznačné. Dnes maturita není skoro nic, jejich úroveň je horší. Dosti sester skutečně nevyniká inteligencí, jak pokud jde o jednání s pacienty, tak pokud jde o odborné znalosti. Ono i nějaké řezání a šití, které dělá chirurg by šlo dělat s daleko méně znalostmi, a přitom se slušnými výsledky. Srov. dříve ranhojiče na lodích. Praktické znalosti, určitá teorie k nim váznaná, ale chyběl celkový rozhled a erudice lékaře.
Je známo, že zdrav.l školy byly dřív méně náročné. Maturita, ale leckterý mechanik či nástrojař je myšlením převyšloval. Zvýšení vzdělání to trošku snad zlepší, tj nebudou ty z té spíše slabší poloviny, ale snad mírně nad průměr.
Ale ono jde i o naučené vědomosti, nejde o IQ a schopnosti. Lidi v řadě oborů musí hodně umět. Nemusí tu být eliterní pojetí, tj. že medicínu či matfyz
Rudolf z Deywitz
Soukromé a jiné podivné školy
S duchem článku nelze než souhlasit. Autor se však na svět dívá z příslovečného vyhřátéh hnízdečka někoho, kdo se dostal na vytouženou "Karlovku" a tím pádem může plebs obdařovat svými soudy. Nic ve zlém, ale Vaše pomazané "kvalitní univerzity" jsou zárukou kvality jen s.r.o. Jistě že vyšší, než nějaká Univerzita Žižkov, ale osobně znám slečinku, která přes 1. semestr v Plzni vystudoala Vaši fakultu a náročnost jejího studia ... darmo mluvit. Stačí papínek známého právnického jména.
Na druhou stranu, na univerzitě s.r.o. najdete jak pitomé sekretářky, kerým sponzor (rozumějte milenec - jenerální manažer) zaplatil studium, tak nešťastníky, kteří na přijímačky na vědecké fakulty nepůjdou, ale s Vámi by se velmi úspěšně popasovali. Je to všechno složitější.
V každém případě díky za to, že jste to vyslovil.
Kelyš
A výkladní skříní tohoto nešvaru je POLICIE ČR
Tam díky politice tehdejšího ministra vnitra Grosse, kdy tlačil na vzdělanost policistů, udělal každý druhý policista na různých pseoudoborech, které zřídily státní vysoké školy, titul bakaláře, někteří dokonce magistra. A výsledek - nyní sedí v kancelářích na různých odděleních policie hromada nedouků s tituly, kteří nejsou schopni vést kvalitně vyšetřování, ale ani nebudou šmajdat po ulici, protože přeci kapitán po ulici nešmajdá. Takže tu máme problém s nedostatkem kvalitních vyšetřovatelů i pořádkových policistů, kteří mají být v terénu s pendrekem u pasu.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7102x