Diskuse
Každý blb bakalářem II.
Děkujeme za pochopení.
smoochy
irský zázrak
Ale co "irský zázrak"? Tam vzdělávání rozkvetlo na nejvyšší míru a vedlo to k obrovskému ekonomickému rozvoji celé země. Nevím kdo tam u nich dělá řemeslníky, ale zřejmě to funguje.
mira dusin
Re: irský zázrak
Taky irský zázrak skončil s příchodem krize na kterou ji ti tituláři absolutně nebyli schopni připravit a adekvátně reagovat,to Čechy plné nevzdělanců ji snášejí daleko lépe
Achyleos
Trefne
Karma.
Obcas narazim na bakalarske prace a jsem rad ze jsem neztratil 3 roky.
Ps: jsem zaujaty, zivim se jako programator a VS nema lidem v nasem oboru co nabidnout. Uz jsem mel tu cest s pany bakalari v oboru IT.
jiand38
Re: Trefne
Zdravím kolego. Naprosto identická zkušenost. Základy programování se člověk buď naučí sám (můj případ), a nebo je získá už na střední škole a stejně se tomu pak musí věnovat a stále se učit. Docela mě dostal jeden "taky programátor" , který se zajímal o zaměstnání (čerstvý Ing.) který si přinesl jako příklad své práce generátor náhodných čísel dělaný v Pascalu...mimochodem pravděpodobně obšlehnutý.
jedno-velke-ucho
podřadná
Jak už tady někdo zmínil, ujelo Vám slovní spojení "podřadná pozice". Moc to nekoresponduje s Vašimi tvrzeními v první částí "Každý blb bakalářem", kde píšete něco ve smyslu je lepší být dobrým řidičem bez titulu, než mizerným ředitelem s modrou košilí ve větší hodnotě, než jakou má získaný titul.
Co se týká celého tématu, je to klasický případ toho, kdy se naši plitici rozhodli poručit větru, dešti, a protože podle tabulek by bylo nejlepší mít více slunečných dnů, tak budeme sadit slunečnice.
markr
Kvalita vzdělání
Není VŠ jako VŠ. Někdy lze vystudovat šprtáním (což není o IQ - nejlepší student by byl MP3 záznamník) a "pílí" (čti vlezdoprdelkováním, hujerstvím, ohýbáním krku, dámy též roztahováním nohou), jinde je třeba si vypěstovat určitou úroveň abstraktního myšlení a začít nikdy nekončící proces vzdělávání, ve kterém se po létech dřiny dopachtíte k onomu známému "vím, že nic nevím" a pak je z vás možná expert v oboru a často citovaná veličina, ale vy to tak necítíte - dobře totiž víte, že znalosti zastarávají. Jistě si pak uděláte obrázek o absolventech těch "pilných" VŠ a jejich úrovni morální a odborné.
Musíte pak nutně dospět k názoru, že jsou VŠ pro hovádka a VŠ pro lidi inteligentní a jestli tržní ekonomika generuje potřebu "hovádek s titulem", nutně bude třeba VŠ pro ně a něco je špatně. VŠ by měla být úvodem do světa myslících lidí a ne vstupenkou ke korytu.
herdekflek
...
Nesouhlasím se snižováním počtu VŠ a míst na nich. Je třeba nemilosrdně držet jejich úroveň na solidní úrovni. Doba dospěla do situace, že je nutné se neustále vzdělávat. Praxe pak stejně nemilosrdně vytřídí zrno od plev, to k tomu, že se dostanou k titulu i nepoužitelní jedinci.
Pane, jste komik a nadpis jste notně přehnal.
Hell2
Re: ...
Vážený pane, bohužel, nepřehnal. Pokud se jen chvíli budete pohybovat kolem školství, zjistíte, že je ten nadpis ještě moc mírný. Lidi, kteří díky své nepíli nebo neinteligenci by dřív neabsolvovali ani celou základku, se pyšní dnes maturitním vysvědčením. A 35 % z nich potom kráčí na vysoké školy. To samozřejmě nutně vede ke snižování nároků kladených na posluchače. Jde nám o vzdělané lidi nebo o blby s diplomy? A kdo potom při přijímání uchazeče do zaměstnání pozná, jestli jeho maturitní vysvědčení či vysokoškolský diplom je podložen skutečně odvedenou prací a inteligencí nebo jde o trdlo, které bude ve firmě jen překážet?
Hell2
Devalvace vzdělání
Ještě asi před patnácti lety mělo maturitní vzdělání nějakou váhu. Zaměstnavatelé věděli, že člověk s maturitním diplomem bude mít nějaké znalosti, ale hlavně také schopnosti a přiměřené IQ. A potom se to zvrhlo. Děti, které mají problém "vystudovat" základní školu a prolézají ji jen tak tak, udělají posléze bez problémů maturitu. Jednou jsem se optal takového čerstvého absolventa s matiritou od zedníků, jak dlouho se učil. Prý jeden večer. A otázky? Např. "odmocnina ze 64! A mohl jsem si vybrat: a), b), c)...". Tak hluboko jsme klesli. A z takových maturantů odchází 35% na vysokou školu! Jejich působení na VŠ si dovedu představit jen velkoým snížením nároků na posluchače. Prosím všechny zainteresované, aby nedopustili podobnou devalvaci vysokoškolského diplomu jako se to již stalo u maturit. Mimochodem, lidí s IQ nad 130 jsou v naší populaci asi 2%, nad 120 asi další 4%. Ti na to při patřičné píli opravdu mají.
ovoce.zelenina
Prosím
a každý cigán-- nositel vyznamenání za vynikající práci.--- podobnost v Čechách úplně náhodná.
mira dusin
Svatá pravda!!!!
Lidi by se měli posuzovat podle toho co skutečně dovedou a ne podle toho jak dlouho chodily do školy,zkuste dnes sehnat někoho do kanclu,máte jich na každém prstě 10,ale když chcete postavit zeď,střechu,hezkou poličku na míru,předělat koupelnu a záchod i s vodovodníma trubkama,nebo jen skutečným automechanikem a ne měničem dílů s maturitou ve značkovém servisu,opravit auto,je to úkol doslova nadlidský,ale pak se od člověka s kravatou a filozofickou fakultou,tudíž člověka pro praktický život k ničemu,dozvíte,že řemeslník je podřadná sociální skupina s nízkým vzděláním...myslím že to ani nepotřebuje komentář...
siviez
dotaz
Kdo ze zdejších přispěvatelů je kupříkladu učitel a dovedl by říci zda dítě na ZŠ je schopno vystudovat víceleté gymnázium.A k tomu menzistovi tady.to že jste členem menzy neznamená lautr nic.beru to jako vytahování se.třeba umíte vyřešit bůhvijaké testy.ale zvládnete třeba zajít do obchodu a koupit 2l mléka?nebo poslat složenku na peníze?Moc bych se divil kdybyste odpověděl že ano.Tituly bakalářů jsou totálně k ničemu.stejně tak jakési dis, mic cis.Buď dotyčnej na příslušném pracovišti později umí nebo neumí.všechno se časem projeví.titul vůbec nic nezaručuje.znám dost inženýrků kterým bych nesvěřil ani zatlučení hřebíku natož třeba řízení atomové elektrárny.a naopak znám hocha vyučeného provozním zámečníkem a jeho znalosti ohledně programování by mu mohl závidět mnohý vystudovaný dis, bc či inženýr.tyhlety sranda tituly zrušit.je to k ničemu.
Anakonda čtyřnohá
Re: dotaz
Jakožto člověk s vysokým IQ říkám, že IQ je ničím a nemělo by se dle něj rozhodovat. Se zvýšením počtů vystudovaných souhlasím (dnešní systém je přežitkem doby komunistické, v které autor vyrůstal a podle které má i pohled). Ohledně názvu článku, tohle považuji za naprostou trapárnu.
Kapitán Hollister
nejsem žádnej fanatickej Klausovec
ale pan profesor papá Klaus, kandidát věd, císařpán, Děd vševěd, Generální klimatologicko-socilogicko-ekonomický odborník, hlava pomazaná, jeho veličenstvo Pružinský :-D před tímnhle varoval již před dobrých 6-7 lety, dobře si to pamatuju. Občas je dobře toho bělovlasého starce vyslechnout.
Urb-inspirace vítězná
Kdyby u nás bylo přijatelnější podnikatelské prostředí
tak by nikoho nenapadlo hledat kariéru ve státních úřadech, kde se tento podivný diplom vyžaduje. Nikdo by jen z plezíru neseděl v lavici a neposlouchal jalové slinty nějakého profesora bez praxe v oboru o kterém vyučuje.
- Počet článků 53
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 7102x