Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jan Markvart

Apel bez výsledku

Tak s tím něco udělej, soudruhu Švarci. Jsi přece, na stará kolena, studentem prestižní "university, jak zde píšeš. ;-)

0/0
28.11.2009 13:26

PBJ

školství

Nemyslím si, že to co se stalo v Plzni je nějak vyjímečné, stejný způsobem to probíhá na všech vysokých školách od nepaměni. Vždy existovali privilegovaní studenti, kteří studovali - nestudovali, ale školu řádně dokončili a titulem se oháněli. Jinak to byli úplní blbci. Bohužel markatní to bylo na právech v Praze a na lékařských fakultách v Praze  a Hradci Králové o školách uměleckého směru AMU, AVU, JAMU ani nemluvě. V tomto případě šlo jen o to, vyvolat  medializovanou aféru, aby se národ na něco upřel a podstatná věc mu utekla. Tak se to dělá běžně.

0/0
22.11.2009 9:58

Alex572

Re: školství

"výjimečné"

0/0
22.11.2009 10:14

Kru.El

Naopak, jen blb by lidem vzdělání omezil...

Titul Bc. je koncipovaný pro širší veřejnost a měl by uspokojit zvýšenou poptávku po kvalifikovaných zaměstnáních. V tom bych neviděl problém, tenhle koncept normálně na západě funguje.

Skutečný problém je obrovský počet studentů magisterského studia, tam už by totiž měly být podmínky přísnější, tedy ne že se bude automaticky přijímat každý bakalář. V tom je české školství hodně specifické.

Jinak Plzeň není dobrý příklad systémové chyby, když se to týkalo jen několika učitelů a pár desítek protekčních studentů.

0/0
21.11.2009 20:07

Paní Semtamťuková

Souhlas

Tak třeba "Vysoká barmanská" na Praze 8 v Bohnicích (správně Vysoká hotelová škola) je důkazem toho, jak to největší jelito může získat vysokoškolský titul, nedejbože i MBA. Hlavně že rodiče cálují 60 tisíc ročně, dítka ze školy nikdo pro neschopnost nevyrazí a naše populace bude bohatší o vysokoškolsky vzdělané barmany a recepční. Rv[>-]

0/0
21.11.2009 14:24

davidh2002@volny.cz

jojo

Něco na tom určitě bude... Polovina dnešních vysokoškoláků není ani zdaleka tak chytrých jako polovina středoškoláků, kteří šli radši do praxe...

Ale holt... Mít v životopise Vysokoškolský titul - to je pozvánka na konkurz. A můžete být sebechytřejší středoškolák, nejchytřejší ze všech uchazečů o místo a vůbec Vám na pohovor nepozvou, když před jménem nemáte aspoň to blbé Bc....

Je to špatné... Ano... Chytří lidé, kteří nemají chuť a energii riskovat ve vlastním podnikání se prosazují hůře. A pak máme v managementu 8 blbých vysokoškoláků z deseti...

0/0
20.11.2009 17:58

__XXXX___

Re: jojo

Naprosto s Vámi souhlasím. Dnešní společnost (zejména zahraniční firmy) nehodnotí člověka jako takového. Hodnotí pouze počet titulů před a za jménem. Nevím proč by úřednice dopravního úseku na městě (vydávající řidičáky a SPZ), měla být nutně Mgr nebo Bc. Nebo třeba zdravotní sestry - donedávna jim stačila střední zdrávka a dneska? Musí to být vysokoškolačky s titulem. A ta, která nemá titul musí pryč. Kam to vede?  Do Plzně R^

0/0
21.11.2009 18:20

houbakt

Re: jojo

Jak přesné a výstižné tleskámR^R^

0/0
23.9.2010 10:18

sifon5

nikdo nechce klepat,no

:-/

0/0
20.11.2009 12:58

jaryk1

Všeobecná devavalvace vzdělání

probíhá již několik desítek let, Konec bude někdy v čase, kdy chovanci ústavů s demencí budou studovat dálkově VŠ.

0/0
20.11.2009 12:16

zcek

záleží

Záleží na škole:) Jak říká můj manžel - české školy tě sice naučí počítat kvadratické rovnice, ale nenaučí tě hledat v jízdním řádu:) Vystudovala jsem chemii na přírodovědě a taky jsem měla spolužáky, kteří neuměli spočítat, kolik 37%ní kyseliny chlorovodíkové mají nalít do 500 ml vody, aby získali 10%ní kyselinu;-))

0/0
19.11.2009 16:03

nejchytrejsi

Re: záleží

135 ml ?

0/0
20.11.2009 17:05

tom-2718281828459

Re: záleží

podle mě je to 150g, 126ml, tedy pokud se pod koncentrací myslela hmotnostní koncentrace.

0/0
20.11.2009 19:42

maspe

dojem

Mám takový dojem, že dnes se na vysokou školu chodí kvůli titulu, protože doba nahrává tomu že se lidi posuzují dle toho "co jsou" a ne "co umí". Znám lidi co vystudovali strojní fakultu a neví jak se měří s posuvným měřítkem s nóniem (šuplerou). Z některých lidí co jsem je potkával na VŠ jsem měl pocit že je vlastně vůbec nezajímá co vlastně studují, hlavně že bude titul, byla jich menšina, ale byli tam.

0/0
19.11.2009 8:46

hnupobijce

Videl

bych to tak ze jste proste zaprkly starec jemuz vadi mladi co neco dokazali i s bakalarem, je to tak?Takova "socanska" zavist v podani ODS-aka ...

0/0
19.11.2009 0:32

Los Losos

Re: Videl

Hňupe. Nic jsi nepochopil. Změň si NICK, nebo se zbij.

0/0
19.11.2009 19:56

smoochy

irský zázrak

Ale co "irský zázrak"? Tam vzdělávání rozkvetlo na nejvyšší míru a vedlo to k obrovskému ekonomickému rozvoji celé země. Nevím kdo tam u nich dělá řemeslníky, ale zřejmě to funguje.

0/0
18.11.2009 14:53

mira dusin

Re: irský zázrak

Taky irský zázrak skončil s příchodem krize na kterou ji ti tituláři absolutně nebyli schopni připravit a adekvátně reagovat,to Čechy plné nevzdělanců ji snášejí daleko lépe;-)

0/0
18.11.2009 15:33

hnupobijce

Re: irský zázrak

Jo cesi to se svou min. mzdou 8000 Kc zvladaji opravdu lepe nez irove se svou 1500 juro cista ruka .

0/0
19.11.2009 0:30

sent

Re: irský zázrak

Ano ale manualni práci dělaji Polaci častečně Češi a Litevci.Nedavno jsem na trajektu oslovil stevardku-byla to Latvijka stejně jako půl personálu.

0/0
18.11.2009 17:14

Achyleos

Trefne

Karma.

Obcas narazim na bakalarske prace a jsem rad ze jsem neztratil 3 roky.

Ps: jsem zaujaty, zivim se jako programator a VS nema lidem v nasem oboru co nabidnout. Uz jsem mel tu cest s pany bakalari v oboru IT.

0/0
18.11.2009 12:17

jiand38

Re: Trefne

Zdravím kolego. Naprosto identická zkušenost. Základy programování se člověk buď naučí sám (můj případ), a nebo je získá už na střední škole a stejně se tomu pak musí věnovat a stále se učit. Docela mě dostal jeden "taky programátor" , který se zajímal o zaměstnání (čerstvý Ing.)  který si přinesl jako příklad své práce generátor náhodných čísel dělaný v Pascalu...mimochodem pravděpodobně obšlehnutý.

0/0
18.11.2009 13:49

Quantum daemon

Re: Trefne

hehe, chlapci pomlouvaji "kysele hrozny". No to je teda prca ;-D

0/0
18.11.2009 13:53

jiand38

Re: Trefne

vážně nemám zapotřebí někoho pomlouvat...

0/0
18.11.2009 13:56

Quantum daemon

Re: Trefne

ne, jen dokazovat, jak je kazdy VS vzdelany clovek naprosty "idiot" a vy, co jste nestudovali zadne skoly, jak jste genialni. Hlasky typu "nechci ztratit 3 roky studiem" atd.

Uvedomte si, ze 3 roky neni zadna doba v pomeru k dobe, kterou budete jeste pracovat nez odejdete do duchodu. VS vzdelani dava lepsi podminky na trhu prace. Dobrym programatorem je clovek kdyz je mlady, po tricitce vetsina z nich skonci protoze se vycuca a prestanou byt kreativni. Pak z vas budou jen spravci site na zakladni skole. Znam takovych spoustu.

0/0
18.11.2009 14:18

jiand38

Re: Trefne

VŠ vzdělaný člověk není idiot a vážím si jej, jestliže kromě toho, že vystudoval VŠ také něco umí. Stejně tak si vážím člověka, který něco umí a nemusí mít titul před i za jménem - prostě umí a to by mělo být kritériem. Sám píšete, že VŠ dává lepší podmínky na trhu práce. S tím naprosto souhlasím, bohužel je to tak. Ale asi jen tady. V roce 97 jsem odešel kousek za hranice a začínal jako technik za cca 1000 marek/měsíc navíc skoro bez znalosti němčiny. Za půl roku jsem dělal systémáka...za další dva roky programátora. Pak jsem se vrátil a skoro začínal znova od nuly, protože jsem neměl VŠ. Naštěstí v té době už tu bylo dost zahraničních firem, kterým šlo oto, co umím, než o to, jestli jsem dostudoval. A ještě jedna poznámka...opravdu už asi rok pracuji jako sys.admin (sice ne na základní škole), ale na tom by asi  nějaký titul nic moc nezměnil. Prostě nastupují mladší, s novými nápady......:-)

0/0
18.11.2009 14:40

Kru.El

Re: Trefne

Nesouhlasím, třeba programátoři z MatFyzu jsou u nás špička v oboru, takže jim VŠ asi něco dává.

0/0
21.11.2009 20:16

mahdi

Re: Trefne

Záleží, co programujete. Většina programátorů dneska dělá práci na úrovni opraváře v autoservisu nebo elektrikáře. Ale až budete potřebovat napsat něco opravdu pořádného (drivery, kompilátor, ...) tak se pořádné teoretické znalosti hodí.

0/0
21.11.2009 20:38

jedno-velke-ucho

podřadná

Jak už tady někdo zmínil, ujelo Vám slovní spojení "podřadná pozice".  Moc to nekoresponduje s Vašimi tvrzeními v první částí "Každý blb bakalářem", kde píšete něco ve smyslu je lepší být dobrým řidičem bez titulu, než mizerným ředitelem s modrou košilí ve větší hodnotě, než jakou má získaný titul.

Co se týká celého tématu, je to klasický případ toho, kdy se naši plitici rozhodli poručit větru, dešti, a protože podle tabulek by bylo nejlepší mít více slunečných dnů, tak budeme sadit slunečnice.

0/0
17.11.2009 20:25

markr

Kvalita vzdělání

Není VŠ jako VŠ. Někdy lze vystudovat šprtáním (což není o IQ - nejlepší student by byl MP3 záznamník) a "pílí" (čti vlezdoprdelkováním, hujerstvím, ohýbáním krku, dámy též roztahováním nohou), jinde je třeba si vypěstovat určitou úroveň abstraktního myšlení a začít nikdy nekončící proces vzdělávání, ve kterém se po létech dřiny dopachtíte k onomu známému "vím, že nic nevím" a pak je z vás možná expert v oboru a často citovaná veličina, ale vy to tak necítíte - dobře totiž víte, že znalosti zastarávají. Jistě si pak uděláte obrázek o absolventech těch "pilných" VŠ a jejich úrovni morální a odborné.

Musíte pak nutně dospět k názoru, že jsou VŠ pro hovádka a VŠ pro lidi inteligentní a jestli tržní ekonomika generuje potřebu "hovádek s titulem", nutně bude třeba VŠ pro ně a něco je špatně. VŠ by měla být úvodem do světa myslících lidí a ne vstupenkou ke korytu.

0/0
18.11.2009 3:35

herdekflek

...

Nesouhlasím se snižováním počtu VŠ a míst na nich. Je třeba nemilosrdně držet jejich úroveň na solidní úrovni. Doba dospěla do situace, že je nutné se neustále vzdělávat. Praxe pak stejně nemilosrdně vytřídí zrno od plev, to k tomu, že se dostanou k titulu i nepoužitelní jedinci.

Pane, jste komik a nadpis jste notně přehnal.

0/0
17.11.2009 19:38

Hell2

Re: ...

Vážený pane, bohužel, nepřehnal. Pokud se jen chvíli budete pohybovat kolem školství, zjistíte, že je ten nadpis ještě moc mírný. Lidi, kteří díky své nepíli nebo neinteligenci by dřív neabsolvovali ani celou základku, se pyšní dnes maturitním vysvědčením. A 35 % z nich potom kráčí na vysoké školy.  To samozřejmě nutně vede ke snižování nároků kladených na posluchače. Jde nám o vzdělané lidi nebo o blby s diplomy?  A kdo potom při přijímání uchazeče do zaměstnání  pozná, jestli jeho maturitní vysvědčení či vysokoškolský diplom je podložen skutečně odvedenou prací a inteligencí nebo jde o trdlo, které bude ve firmě jen překážet?

0/0
17.11.2009 22:08

herdekflek

Re: ...

paní

:-)

0/0
27.11.2009 17:04

herdekflek

Re: ...

Jelito poznáte už u přijímacího řízení. Pokud ale na HR nesedí někdo s virtuální VŠ :-)

A pokud někdo projde dál, není problém se dotyčného rychle zbavit, pokud chcete.

0/0
27.11.2009 17:09

Hell2

Devalvace vzdělání

Ještě asi před patnácti lety mělo maturitní vzdělání nějakou váhu. Zaměstnavatelé věděli, že člověk s maturitním diplomem bude mít nějaké znalosti, ale hlavně také schopnosti a přiměřené IQ. A potom se to zvrhlo. Děti, které mají problém "vystudovat" základní školu a prolézají ji jen tak tak, udělají posléze bez problémů maturitu. Jednou jsem se optal takového čerstvého absolventa s matiritou od zedníků, jak dlouho se učil. Prý jeden večer. A otázky? Např. "odmocnina ze 64!  A mohl jsem si vybrat: a), b), c)...". Tak hluboko jsme klesli. A z takových maturantů odchází 35% na vysokou školu! Jejich působení na VŠ si dovedu představit jen velkoým snížením nároků na posluchače. Prosím všechny zainteresované, aby nedopustili podobnou devalvaci vysokoškolského diplomu jako se to již stalo u maturit. Mimochodem, lidí s IQ nad 130 jsou v naší populaci asi 2%, nad 120 asi další 4%. Ti na to při patřičné píli opravdu mají.

0/0
17.11.2009 12:59

Jezdím na neutrál

Re: Devalvace vzdělání

R^

0/0
17.11.2009 13:50

ovoce.zelenina

Prosím

a každý cigán-- nositel vyznamenání za vynikající práci.--- podobnost v Čechách úplně náhodná.

0/0
17.11.2009 11:15

mira dusin

Svatá pravda!!!!

Lidi by se měli posuzovat podle toho co skutečně dovedou a ne podle toho jak dlouho chodily do školy,zkuste dnes sehnat někoho do kanclu,máte jich na každém prstě 10,ale když chcete postavit zeď,střechu,hezkou poličku na míru,předělat koupelnu a záchod i s vodovodníma trubkama,nebo jen skutečným automechanikem a ne měničem dílů s maturitou ve značkovém servisu,opravit auto,je to úkol doslova nadlidský,ale pak se od člověka s kravatou a filozofickou fakultou,tudíž člověka pro praktický život k ničemu,dozvíte,že řemeslník je podřadná sociální skupina s nízkým vzděláním...myslím že to ani nepotřebuje komentář...Rv:-/

0/0
17.11.2009 8:22

siviez

dotaz

Kdo ze zdejších přispěvatelů je kupříkladu učitel a dovedl by říci zda dítě na ZŠ je schopno vystudovat víceleté gymnázium.A k tomu menzistovi tady.to že jste členem menzy neznamená lautr nic.beru to jako vytahování se.třeba umíte vyřešit bůhvijaké testy.ale zvládnete třeba zajít do obchodu a koupit 2l mléka?nebo poslat složenku na peníze?Moc bych se divil kdybyste odpověděl že ano.Tituly bakalářů jsou totálně k ničemu.stejně tak jakési dis, mic cis.Buď dotyčnej na příslušném pracovišti později umí nebo neumí.všechno se časem projeví.titul vůbec nic nezaručuje.znám dost inženýrků kterým bych nesvěřil ani zatlučení hřebíku natož třeba řízení atomové elektrárny.a naopak znám hocha vyučeného  provozním zámečníkem a jeho znalosti ohledně programování by mu mohl závidět mnohý vystudovaný dis, bc či inženýr.tyhlety sranda tituly zrušit.je to k ničemu.

0/0
17.11.2009 8:09

Anakonda čtyřnohá

Re: dotaz

Jakožto člověk s vysokým IQ říkám, že IQ je ničím a nemělo by se dle něj rozhodovat. Se zvýšením počtů vystudovaných souhlasím (dnešní systém je přežitkem doby komunistické, v které autor vyrůstal a podle které má i pohled). Ohledně názvu článku, tohle považuji za naprostou trapárnu.

0/0
17.11.2009 9:16

Kapitán Hollister

nejsem žádnej fanatickej Klausovec

ale pan profesor papá Klaus, kandidát věd, císařpán, Děd vševěd, Generální klimatologicko-socilogicko-ekonomický odborník, hlava pomazaná, jeho veličenstvo Pružinský :-D před tímnhle varoval již před dobrých 6-7 lety, dobře si to pamatuju. Občas je dobře toho bělovlasého starce vyslechnout.

0/0
17.11.2009 1:58

Urb-inspirace vítězná

Kdyby u nás bylo přijatelnější podnikatelské prostředí

tak by nikoho nenapadlo hledat kariéru ve státních úřadech, kde se tento podivný diplom vyžaduje. Nikdo by jen z plezíru neseděl v lavici a neposlouchal jalové slinty nějakého profesora bez praxe v oboru o kterém vyučuje.

0/0
16.11.2009 16:26

kevinbb

A tohle by nemelo byt

nic noveho. Napsal jste to spravne a mate samozejme pravdu jak by to melo byt reseno.

O tomto problemu jsem se zminoval uz nekolikrat, ze tolik nezalezi na papiru ktery mate v kapse, ale na prirozene inteligenci, nadani a jestli jste schopni zvladnout obor. Je uplne nesmyslne davat prednost papirove kvantite pred kvalitou. A vubec to nezarucuje, ze zamestnavatel zamestnava kvalitniho profesionala.

Kazdy majitel firmy a manazeri kteri si zakladaji na reputaci a kvalite firmy by si tohle meli uz davno uvedomit pokud je ovsem sam opravdovy profesional.

Dalsi problem je zadavani pri pohovorech ruzne testy zajemcum o pozici, to take vubec nezarucuje, ze vitez bude kvalitni profesional a to z mnoha duvodu.

Myslim, ze tenhle problem uz dosel tak daleko, ze by se nad tim uz melo zacit vazne uvazovat celostatne.

0/0
16.11.2009 16:05

(gbd)

"Zdělání" to nezachrání

Ono je hlavně problémem, že jednak je poptávka po "vysokoškolsky vzdělaných" pracovnících na pozice, kde není vzdělání potřeba a navíc ta práce není pořádně zaplacená, na druhé straně se na místa "pro inteligenty" berou lidi, kteří na to nemají (ani vzdělání), aby se jim nemuselo tolik platit. Je směšné, když po VŠ dostanete nabídku pouze na místa "mimo obor" s tím, že "nemáte praxi" a proto berete míň než středoškolá, "s praxí", který díky tomu tu práci zvládá dobře - dokud jej nenahradí nějaký "operátor", který nemá víc než základní vzdělání, ale spříručkou to zvládne taky a za poloviční plat.

A tak vám v bance neporadí se správou peněz, v prodejně hi-fi elektro s nákupem audiotechniky, v samoobsluze u pultu vám nikdo nerozumí a když si objednáte stavední firmu na rekonstrukci, nebude tam ani jeden vyučený zedník. Na úřadě při vyřizování povolení budou všichni s titulem, ale s počítačem nikdo neumí a "v systému" se nikdo nevyzná, protože počítače spravuje "nějakej středoškolák, inženýr se

0/0
16.11.2009 15:39

pesuv.net

dotaz

"A také je nutné změnit urychleně způsob financování veřejných vysokých

škol, aby nebyly nuceny přijímat obrovské počty studentů, aniž jsou

schopny jim v takovém množství poskytnout kvalitní výuku."

jak by se prosím podle Vás měly financovat školy? Víte, mě už to taky párkrát napadlo, ale nějak mě nenapadlo, jaké je měřítko vysoké školy.

0/0
16.11.2009 14:42

Xexe

Úvod

Vašeho článku mi připomněl inzerát, který jsem nedávno četla. Nějaká firma potřebovala obchodního referenta se znalostí mandarinské čínštiny, a to bratru za celých 12 tisíc.8-o Takže pokud se společenská poptávka domáhá vzdělání, měla by ho taky umět a hlavně chtít zaplatit.

0/0
16.11.2009 13:43

Glock každopádně bez -e

Re: Úvod

40 a ani o chlup méně. :-P

0/0
16.11.2009 14:07

Anakonda čtyřnohá

Jsem člen

Mensy. Takové hlouposti jsem řešil někdy, když mi bylo 17-22 let. Dnes ještě nemám ani třicet, ale musím se smát Vašemu myšlenkovitému pochodu ve "nedozralém věku" i hlouposti zprostředkovanou přes tento článek. Rv;-D

0/0
16.11.2009 13:29

jeenedobik

Re: Jsem člen

A co jste měli v mense dnes k obědu, Ančokondo čtyřnohá?8-o

0/0
16.11.2009 13:36

Anakonda čtyřnohá

Re: Jsem člen

S prominutím, takové blbosti řeší člověk, když je mladý a arogantní a myslí si, že svět mu leží u nohou a čeká na něj. Ale řešit tuhle blbost ve 40-50 rocích života, to -s prominutím- může jenom vůl.Rv:-P

0/0
16.11.2009 14:01



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.