Srážka s O2 je horší, než srážka s blbcem....

Dodnes jsem se z toho nevzpamatoval a kdyby mi to někdo dříve vyprávěl, nevěřil bych, že je to možné. O co šlo? Prostě jsme jen stěhovali firmu do nových prostor....

Firmička nevelká, zaměstnanců pár, hory šanonů, nábytku a registraček. Všechno zabalit, pozvat stěhováky, na novém místě všechno zase vybalit. Zdánlivě banální záležitost. Nikoli však pro provozovatele naší pevné linky, společnost O2.

Na starém místě jsme měli jednu telefonní linku, jejíž číslo znají stovky našich klientů a obchodních partnerů. Číslo jsme tedy chtěli zachovat a převést ho v den stěhování na nové působiště. Navíc jsme chtěli v nových prostorách zřídit ke stávající lince ještě jednu linku novou. I obrátil jsem se asi měsíc před stěhováním na zákaznickou linku O2 s tímto požadavkem. Po nezbytném pětiminutovém proklikání přes hovorový automat jsem byl spojen s ochotnou slečnou. Po vysvětlení požadavku sdělila, že bude nejjednodušší zavést nyní v novém působišti linky dvě, abychom mohli s předstihem nastavit pobočkovou ústřednu a v den stěhování prý provedou pouze vzájemné přečíslování jedné linky v novém působišti s linkou v kancelářích původních. Bude prý stačit, když to zavolám pár dní před datem stěhování.

Zavedení dvou nových linek proběhlo v pořádku a asi 5 dnů před stěhováním jsem zavolal zákaznickou linku:

"Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?"

Vysvětluji požadavek podle předchozí dohody.

"Ale to nemůžeme přečíslovat, když jsou ty linky aktivní, to musíme udělat překládku."

"Mně je jedno, jak to nazýváte, ale potřebuji, aby v den stěhování k záměně linek došlo."

"To nepůjde, technici mají na to 15 dní."

Opět vysvětluji, že jsem dával požadavek už před měsícem a co mi tehdy ta slečna řekla.

"O tom tady nemám žádný záznam, musíme zadat překládku."

"Zadejte si tam co chcete, ale firma se stěhuje 23.6. a v ten den potřebuji mít staré telefonní číslo na nové adrese."

"Zadám tam, že je to urgentní, ale za techniky neručím."

"Díky"

Nastal den stěhování. Ze stěhovacího otřesu a následných mdlob jsem se probral druhý den ráno a vyzkoušel jsem linky. Samozřejmě staré telefonní číslo stále vězelo pevně na staré adrese. Nastalo opět martyrium proklikávání přes hovorový automat. Znovu vysvětluji dlouze, o co jde.

"No, máte tu zadanou překládku."

"Ale my se stěhovali včera."

"Technici na to mají 15 dnů a vy jste zadával překládku před 5 dny."

"Já jsem sakra vůbec nic nezadával, já jsem před měsícem řekl co potřebuji a vy nejste schopni to zařídit."

"Ale já tu mám, že jste zadával překládku před pěti dny."

"Grrrrrrrrrrrr........"

Volám na mobil technikovi, který nám byl kdysi linku zapojovat a vysvětluji mu situaci.

"To není žádná překládka, to lze jednoduše přečíslovat. Ale já Vám nepomůžu, to musíte přes zákaznickou linku."

"Ale co můžu dělat, když to tam pokaždé zvedne sice asertivní, ale zcela nekompetentní blbec?"

"Musíte tam volat kolem dokola, dokud to nezvedne někdo, kdo to pochopí."

"Tak Vám teda pěkně děkuju...."

Snažím se dostat k telefonu nějakého chlapa. Po pátém volání se daří:

"Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?"

Po xté vysvětluji situaci.

"To je přece jednoduché, to není překládka, stačí to vzájemně přečíslovat. Zruším tu požadavek překládky a zařídím to přečíslování a pak Vám zavolám"

No hurá, konečně někdo, kdo má v hlavě mozek, raduji se předčasně.

"A šlo by, prosím Vás, do doby, než se to přečísluje, zařídit přesměrování té staré linky na novou?"

"Samozřejmě, já to tu zadám a zítra si to přesměrujte pomocí *21*."

"Díky"

Druhý den jedu do starých kanceláří a zkouším přesměrování. Přesměrování nejde. Už ani nevím, pokolikáté volám na zákaznickou linku.

"Přesměrování Vám jít nemůže, protože tam máte zadáno zrušení překládky a nový požadavek nelze zadat, dokud probíhá rušení předchozího požadavku."

"To Vám tak dlouho trvá stisknutí klávesy?"

"Zrušení požadavku trvá minimálně 5 dní."

"A je tam aspoň zadáno to přečíslování?"

"Aktivní linky nejdou přečíslovat, musíte si zadat překládku a tu jste si včera zrušil. Tak zavolejte za 5 dní."

Moje odpověď na toto sdělení není publikovatelná.

A jak to všechno skončilo? Rezignoval jsem.... Staré číslo nemáme, přišlo mi nakonec jednodušší rozeslat stovky mailů a dopisů, nechat vytisknout nové navštívenky a změnit webové stránky. Vše je jednodušší, než jakákoliv komunikace s O2. Tato firma by v normálním tržním hospodářství neměla mít sebemenší nárok na existenci. 

 

Článek O2 má problémy s přenášením čísel, nezavoláte si i několik dní si můžete přečíst v rubrice MOBIL iDNES.cz

Autor: Jan Švarc | sobota 4.7.2009 14:03 | karma článku: 39,52 | přečteno: 5645x
  • Další články autora

Jan Švarc

Jak to bylo s Fayadem

25.3.2016 v 19:15 | Karma: 31,94

Jan Švarc

Korupce naruby?

8.11.2010 v 21:41 | Karma: 19,12

Jan Švarc

Ta cikánka má prostě pravdu....

6.9.2010 v 23:35 | Karma: 48,41

Jan Švarc

Každý blb bakalářem II.

15.11.2009 v 15:55 | Karma: 47,15

Jan Švarc

Sbohem suverenito.......

14.7.2009 v 14:34 | Karma: 45,77

Jan Švarc

Labutí píseň blogů na iDnes

1.7.2009 v 15:32 | Karma: 27,03

Jan Švarc

Hrozí od Paroubka nová totalita?

31.5.2009 v 11:31 | Karma: 37,27

Jan Švarc

Omeleta u Anděla - fotoblog

28.5.2009 v 18:10 | Karma: 31,78

Jan Švarc

Asociální sociální stát

17.3.2009 v 23:23 | Karma: 34,34

Jan Švarc

Exekuce hotovosti a pobírači dávek

7.3.2009 v 11:04 | Karma: 46,18

Jan Švarc

Reguluješ, reguluji, regulujeme...

5.12.2008 v 18:28 | Karma: 29,79
  • Počet článků 53
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7102x
56 let, advokát žijící v Praze. Věnuji se především trestnímu právu. Moje stránky najdete zde.